A 24.hu megbízásából készített kutatás során kiderült, hogy a fővárosiak a radikálisabb megoldások hívei. Összegezve, vajon milyen megoldásokat támogatnának a budapestiek annak érdekében, hogy véget érjenek a belvárosi dugók?
Még mielőtt az önkormányzati választási kampány nem a jachtokról és egyéb más elfoglaltságokról, valamint ennek kifizetését megalapozó korrupcióról szólt, addig szóba kerültek olyan tradicionális témák is, mint például, hogy az egyik vagy másik jelöltnek milyen elképzelései támadtak az egyes közügyekről.
A budapesti főpolgármester-jelöltek többek között arról is beszéltek, hogy miként képzelik el a fővárosi közlekedés jövőjét. Ez valóban a választókat is foglalkoztató kérdés. Érdemes megemlíteni, hogy az utak állapota és a közlekedési dugók ott vannak a budapestieket leginkább bosszantó problémái között.
Tarlós Istvánról megtudhattuk, hogy inkább autópárti, ennek ellenéri a behajtási díjat nem tartja ördögtől valónak ő sem. 2023-ra ígérte nemrég a bevezetését.
Karácsony Gergely leginkább a dugódíjon gondolkozik, bár ezt csak valamikor a távoli jövőben vezetné be. Fontos megemlítenünk, hogy a közlekedési alapjövedelem is a programjának a része, aminek segítségével szintén az autózásról szoktatná le a budapesti lakosokat az ellenzéki főpolgármester-jelölt.
A független Puzsér Róbert egész kampányét a Sétáló Budapest koncepciója köré építette fel, így az ő elképzelései a leginkább radikálisnak mondható a három mérhető támogatottságú jelölt közül.
A Závecz Research felmérései azt mutatják, hogy a budapestiek fele (51 százalék) ellenzi, viszont egy jelentős kisebbség (38 százalék) viszont bevezetné a dugódíjat.